Vad är en kundprofil och hur ändrar jag inställningarna för den?
När Ziklo Bank, som står bakom CarPay, använder dina personuppgifter för att ge dig bättre erbjudanden skapar vi en kundprofil, så kallad profilering. Profilering har samband med marknadsföring och är en automatisk behandling av personuppgifter. Vi använder dina personuppgifter för att bättre förstå hur du använder våra tjänster, vilka tjänster och produkter du är intresserad av samt för att ge dig mer relevant marknadsföring och personliga erbjudanden.
Exempel på användningsområden för profilering är:
- Att föreslå lämpliga bilar och finansieringslösningar när ditt nuvarande avtal håller på att gå ut
- Att skicka relevanta drivmedelserbjudanden med hänsyn tagen till vilket/vilka drivmedel din bil använder och vilken din närmaste anläggning är
Du hittar inställningar för din kundprofil under menyn Profil och sedan Kontaktuppgifter, både inloggad på carpay.se och i senaste versionen av appen CarPay.
Du kan även kontakta Kundservice på 031-83 89 30 för att ändra din inställning för kundprofil.